- Jest on niezaprzeczalnie powodem do dumy - tak o godle promocyjnym „Doceń polskie” mówi Kamila Zubrycka-Sobolewska, właścicielka firmy Olejowy Raj. - Firmom z branży spożywczej gorąco polecamy zgłoszenie się do tej polskiej inicjatywy - zachęca Bogumił Klimiuk, reprezentujący markę MATECZNIK - Tradycja z Natury. Znaki jakości programu „Doceń polskie”, które zdobyły specjały tych wytwórców przynoszą im nie tylko prestiż, ale i wymierne korzyści. Najbliższy audyt żywności organizowany w ramach programu „Doceń polskie” będzie miał miejsce 26 kwietnia br. w Sosnowcu. Producenci zainteresowani zdobyciem certyfikatu jakości mogą jeszcze przesyłać swoje zgłoszenia.
- Zmiany w podejściu konsumentów do zakupów są bardzo widoczne. Przede wszystkim zaczynają czytać etykiety produktów, które kupują. Organizujemy warsztaty, które mają na celu zmobilizować jak największą liczbę osób do czytania informacji zawartych na etykietach. Coraz większą popularnością cieszą się produkty naturalne, jednoskładnikowe, bez dodatków i chemii. Klienci są zdecydowanie bardziej wymagający. Interesują się ekologią i wybierają to, co jest przyjazne środowisku i jemu samemu - podkreśla Kamila Zubrycka-Sobolewska, właścicielka firmy Olejowy Raj. - Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie surowca. Mało tego, są nawet w stanie zapłacić nieco więcej wybierając polski produkt. Są bardziej świadomi tego co jedzą i zwyczajnie uważają, że krajowe produkty są lepsze: zdrowsze i bardziej naturalne - dodaje.
Producent z Wasilkowa podkreśla pochodzenie swoich produktów i ich wysoką jakość przy pomocy godła „Doceń polskie”. Charakterystyczne, biało-czerwone znaki zdobią butelki 4 nagrodzonych produktów. Wyróżnione przez Lożę Ekspertów propozycje marki Olejowy Raj to tłoczone na zimno, niefiltrowane oleje: rzepakowy, z nasion konopi, lniany oraz z pestek słonecznika. Specjaliści z branży spożywczej przyznali im maksymalne noty za oceniane cechy (smak, wygląd, stosunek jakości do ceny), dlatego zdobyły one nie tylko godła promocyjne, ale także tytuły TOP PRODUKT.
Od audytu, podczas którego Loża Ekspertów podjęła decyzję i uhonorowaniu olejów minęły niemal 2 lata. Certyfikaty jakości „Doceń polskie” są nadawane właśnie na taki okres, dlatego wyróżnione wcześniej wyroby zostaną sprawdzone raz jeszcze. Firma z Wasilkowa nie poprzestaje jednak na ponownym zgłoszeniu do audytu nagrodzonych propozycji, ale stara się o zdobycie wyróżnień dla kolejnych wyrobów. Podczas kwietniowej certyfikacji żywności jury oceni łącznie 15 propozycji marki Olejowy Raj. Co skłoniło firmę do większego zaangażowania się w program?
- Główny powodem, który skłonił nas do zgłoszenia kolejnych specjałów był wzrost sprzedaży produktów, które dotychczas posiadały godło „Doceń polskie”. Jest on niezaprzeczalnie powodem do dumy - wyjaśnia Kamila Zubrycka-Sobolewska
W podobnym tonie wypowiada się Bogumił Klimiuk, reprezentujący markę MATECZNIK - Tradycja z Natury. - Od znajomych firm z branży dowiedzieliśmy o programie „Doceń polskie” i dużych korzyściach związanych z posiadaniem godła promocyjnego. Wysłaliśmy zgłoszenie, a następnie próbki naszych produktów i okazało się, że zdobyły one maksymalne noty za wszystkie oceniane kategorie! Otrzymaliśmy certyfikaty i osiągnęliśmy dzięki nim dużo korzyści. Firmom z branży spożywczej gorąco polecamy zgłoszenie się do tej polskiej inicjatywy - zachęca B. Klimiuk. Znakami „Doceń polskie” i tytułami TOP PRODUKT nagrodzone zostały Konfitura z czarnego bzu oraz Konfitura z aronii z dodatkiem soku jabłkowego marki MATECZNIK - Tradycja z Natury.
- Godło „Doceń polskie” przyciąga uwagę klientów; wskazuje pochodzenie żywności, a jednocześnie dowodzi jej jakości, samo w sobie jest więc cennym wsparciem dla wszystkich producentów artykułów spożywczych. Narzędzia udostępniane bezpłatnie laureatom programu wspierają nasze działania marketingowe i pomagają ugruntowywać naszą pozycję na rynku. Charakterystyczny znak ma coraz większą rozpoznawalność, również dzięki niemu nasze wyroby zdobywają nowych odbiorców - przyznaje Dariusz Skoczek, Kierownik Działu Handlu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Siedlcach. Firma przystąpiła do programu w 2013 roku i od tego czasu regularnie zgłasza swoje wyroby do oceny. Uznanie Loży Ekspertów zdobyło łącznie 5 wyrobów z Siedlec; wszystkie uzyskały tytuły TOP PRODUKT, każdy z nich nagrodzono więcej niż jeden raz. Znaki jakości zdobyły: Jogurt naturalny 0%, Masło ekstra, Jogurt naturalny, Twaróg sernikowy oraz Śmietana 18%.
- Podobnych, pozytywnych informacji zwrotnych otrzymujemy znacznie więcej. Są one dla nas (tak jak ponowny udział laureatów programu w kolejnych audytach), dowodem zasadności naszych działań - mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. - Firmy starają się o zdobycie znaku jakości, bo czerpią dzięki niemu wymierne korzyści. Godło jednoznacznie określa pochodzenie żywności i podkreśla jej jakość, to konkretna wskazówka dla konsumentów. Znak programu zwraca uwagę, budzi ciekawość i pozwala wyróżnić się producentowi na tle konkurencji - uzupełnia M. Bielski.
Istotne jest, że honorowy patronat nad certyfikacjami organizowanymi w ramach programu „Doceń polskie” sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Prestiż znaku promocyjnego wynika także z faktu, iż godło nie jest nadawane automatycznie: otrzymują je tylko produkty spożywcze, które zostały pozytywnie ocenione przez specjalistów tworzących Lożę Ekspertów programu „Doceń polskie”. Żywność zgłoszona do oceny jest sprawdzana podczas atestacji, które odbywają się co kwartał. Druga w tym roku certyfikacja (a jednocześnie XXIV w historii programu promocyjnego), odbędzie się 26 kwietnia br. w Sosnowcu.
- Swój udział w tym wydarzeniu zapowiedzieli już producenci z prawie całego kraju (15 województw), ponad połowa z nich weźmie udział w audycie po raz kolejny. Nie ma ograniczeń co do liczby zgłaszanych produktów, dotychczasowy rekordzista tej certyfikacji przystąpił z 24 produktami - relacjonuje Karolina Szlapańska, organizatorka programu „Doceń polskie”.
Wytwórcy żywności mogą jeszcze przesyłać formularze zgłoszeniowe. Wszystkie potrzebne informacje są dostępne na stronie przedsięwzięcia, pod adresem www.DocenPolskie.pl.
* * *
Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media
Autor zdjęć: Marek Bielski/Doceń polskie
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie"
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Link do strony artykułu: https://badaniamarketingowe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/sila-znaku-docen-polskie-najblizsza-certyfikacja-zywnosci-odbedzie-sie-26-kwietnia